דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטרטגיה וטקטיקה- ריכוז שיטות 

מאת    [ 10/03/2007 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 7319 פעמים ]

בכל תיכנון של דבר כלשהו,כאשר אנו שואלים את עצמנו איך הכי כדאי לעשות זאת כיצד ומדוע.ועוד בטרם זאת,כיצד בכלל לגשת אל הדברים עצמם (או כיצד להתחיל להבין זאת ולהתחיל לחשוב על כך בהבנתנו שלנו) הרי שקיימות לשם כך דרכים רבות ושונות.אולם,החוכמה הינה להשתמש כמובן בקיצור נמרץ בהבנה מקוצרת יותר והמסכמת עבורנו בבת אחת את מלוא הידע של כיצד כדאי לגשת לדברים על מנת להשיג את מבוקשנו בזריזות,בחוכמה,במינימום מאמץ וככל הנראה בדרך הכי נכונה.


טקטיקה שהינה הצעדים הקטנים יותר ,ואסטרטגיה שהינה המהלך הארוך יותר מתחילות מנקודת המבט.

נקודת המבט עשויה להיות חיצונית על העניין.
נקודת המבט עשויה להיות פנימית על העניין (מבתוכו).

כושר הניתוח מתחיל בנקודת המבט ומאונדקץ לפי טיב קביעתנו את מיקום נקודת מבטנו.

כאשר מונח לפנינו עניין כלשהו הרי שמיקום נקודת המבט שלנו (חיצונית או פנימית) פותח לפנינו שדה הבנה ספציפי.בתוכו אנו בונים את מערך ההתרשמות שלנו.

אם אנו עוסקם בשיווק,בפסיכולוגיה (הבנתה),מכירות (שכנוע),רומנטיקה (מנסים לרכוש אהבה) - הרי שבכל אלו קיימות טקטיקות ואסטרטגיה.כאשר אנו מתחילים לפעול בתחומים אלו כדי להשיג את מבוקשנו (או אף בטרם כך - כאשר אנו בוחנים מהן הדרכים הטובות ביותר להשיג זאת) הרי שאנו בוחרים בטקטיקה (הצעדים הקטנים) ולאחר מכן בצירוף טקטקי של כל הצעדים הקטנים הללו שזו האסטרטגיה (המהלך הארוך יותר).

תמיד קיים העניין עצמו המבוקש.לעיתים אנו פונים אליו ישירות (אסטרטגיה ישירה) ולעיתים אנו מנסים להשיגו על ידי אסטרטגיה עקיפה (שימוש בשיטות מגוונות,בעזרים וב"קירות חיצוניים" - על כך בהמשך).

כעיקרון לא קיים שום שוני בין אם המדובר על השגת ממון,על השגת תשומת לב או על השגת שכנוע או החדרה של שם מוצר לתודעת ההמונים. בכל תחום ותחום ישנן אסטרטגיות וטקטיקות וצירופן של כולם ביחד יוצר את ה"מערך הטקטי אסטרטגי המשותף העל תחומי" (אוסף וסיכום של כל האסטרטגיות והטקטיקות הקיימות).

מיון הטקטיקות הינו לפי:

פעילות על הדבר עצמו
פעילות על הדברים הקשורים לדבר (בהתאם למיקומים שלהם במרחב לגביו)
פעילות על דבר אחר הקשור אליו בעקיפין
פעילות על דמה וכפילים
פעילות על חלקי הדבר (בהתאם לארכיטקטורת ההבנה של כמה מיפלסים/יש בדבר)
פעילות על ההמשכים המדומים של הדבר עצמו
פעילות מתוך הפועל על הדבר (מקום יציאת הטקטיקה)
יצירת חזיתות פעילות נוספות

טקטיקות קלאסיות
טקטיקות חדשות

כעיקרון,המודל השלם שיורכב בעתיד אמור לאגד בתוכו טקטיקות מתוך מיכלול מלוא התחומים שבהם קיימות שיטות טקטקיות:

פסיכולוגיה
כלכלה
אנליטיקה ושיטות מחקר
שיווק ופרסום
רפואה - ריפוי ומחקר
רטוריקה - תנועת דיבור
מדעים - טקטיקות מחקר ופיתוח
המצאות (יצירתיות מהי וכיצד מתייחסים לאובייקט ההמצאה) וחדשנות
טקטיקות מגוף האדם (השוואה למערכות החיסון,תיפקוד טקטי של המוח וכן הלאה)

המשך יבוא
http://www.arikshani.co.il
נולדג'וויזר.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב